0

Fiecare dintre noi a sesizat magia momentelor în care gândim pozitiv: problemele se rezolvă mai uşor, timpul trece mai repede, avem mai mult succes în ceea ce întreprindem, ne înţelegem mai bine cu semenii noştrii, suntem mai înţelegători. Să cunoaştem cei 5 paşi spre o gândire pozitivă.

1. Ţine un jurnal al recunoştinţei

Oamenii de ştiinţă au demonstrat că practicarea regulată a gratitudinii îţi face un creier mai sănătos şi mai fericit. Unele dintre beneficiile faptului că eşti recunoscător sunt: motivaţia mai puternică, un somn mai bun şi o stare de spirit mai bună de-a lungul zilei.

Într-un studiu realizat pe această temă, participanţilor li s-a cerut să ţină un jurnal zilnic cu lucrurile pentru care sunt recunoscători. În schimb, alţi subiecţi au fost instruiţi să ţină un jurnal cu ceea ce îi enerva ori de ce cred că erau mai buni decât alte persoane. Persoanele care au făcut parte din prima echipă au demonstrat o creştere a atenţiei, determinării şi nivelului de entuziasm şi energie.

Cercetatorii au tras trei concluzii importante:

– gratitudinea are un beneficiu psihologic foarte mare;

– gândirea că eşti „mai bun” decât alţii nu demonstrează recunoştinţă;

– aprecierea sinceră este un aspect important al gratitudinii.

2. Repetă afirmaţiile pozitive

Numeroase studii au demonstrat eficacitatea afirmaţiilor pozitive în ceea ce priveşte modul în care creierul funcţionează. Schimbările se referă la modul în care mintea filtrează stimulii externi, rezultând o stare pozitivă.

 

Iată o metodă rapidă de creare a afirmaţiilor pozitive:

– gândeşte-te la aspectele din viaţa ta pe care doreşti să le îmbunătăţeşti;

– fă o listă cu cele mai importante îmbunătăţiri pe care ai dori să le faci;

– scrie câteva propoziţii pentru fiecare punct de pe listă. Foloseşte timpul prezent şi concentrează-te pe ceea ce vrei să faci şi nu pe ceea ce nu vrei;

– împrăştie aceste afirmaţii prin casă şi citeşte-le frecvent.

3. Asociază-te şi înconjoară-te de oameni care te susţin

Persoanele pozitive au un efect pozitiv asupra modului în care gândeşti. Înconjoară-te de oameni care demonstrează o stare mentală pozitivă. În acest fel vei fi inspirat, încurajat şi motivat să fii cea mai bună versiune a ta.

Aşa cum s-a menţionat mai devreme, creierul are tendinţa de a-şi aminti şi a rămâne pe evenimentele negative. Iar acestea îţi vor altera modul de gândire şi, conştient ori inconştient, vei oglindi comportamentul, vorbele şi gândurile negative. În acest caz, este cu atât mai importantă compania oamenilor alături de care stai. Refuză să fii alături de persoanele negative adoptând obiceiuri care îi permit creierului să rămână pozitiv.

4. Ignoră gândurile negative

Aminteşte-ţi că nu eşti gândurile tale negative. Gândirea negativă nu are niciun fel de substanţă, este construit pentru a-i atrage pe curioşi, pentru a plăti pentru ceva nefolositor.

La fel funcţionează şi creierul. Prezintă frumos ceva ce nu-ţi este de ajutor pentru că tu vrei altceva. Eşti o persoană hotărâtă să se îmbunătăţească, eşti pozitiv în exterior, iar în sinea ta ştii că eşti o persoană pozitivă.

Când gândurile negative îţi răsar în minte, pur şi simplu ignoră-le. Nu încerca să foloseşti raţionamentele când este vorba despre ele. Le poţi observa, pentru că în acest fel nu te implici din niciun punct de vedere. După un anumit timp vei nota că tot mai puţine gânduri negative te deranjează.

5. Rămâi activ

Inactivitatea îi oferă creierului posibilitatea de a analiza şi raţionaliza. Cea mai uşoară soluţie este să conştientizezi momentul în care creierul o ia pe arătură şi să-i deviezi cursul.

Există mai multe căi de a deveni activ însă cea mai bună este sportul. Exerciţiile fizice eliberează andorfine, hormonii responsabili pentru starea de bine. Este cel mai bun antidepresiv natural cu rezultate mult superioare oricărui medicament de pe piaţă. De asemenea, efectele sale pozitive durează mult, însoţindu-te pe durata întregii zile.

Alte beneficii pentru creier generate de mişcare:

– oxigenează creierul îmbunătăţindu-i funcţiile;

– eliberează hormoni care hrănesc celulele creierului;

– stimulează creşterea unor zone critice ale creierului;

– îmbunătăţeşte învăţarea şi memoria;

– reduce riscul unor boli recum dementa şi Alzheimer.

Sursa: https://howandwhy.ro/studiu/295-Cum-sa-iti-creezi-o-gandire-pozitiva.html


Like it? Share with your friends!

0

What's Your Reaction?

Cry Cry
0
Cry
Cute Cute
0
Cute
Damn Damn
0
Damn
Dislike Dislike
0
Dislike
Like Like
0
Like
Lol Lol
0
Lol
Love Love
0
Love
Win Win
0
Win
WTF WTF
0
WTF